Els Plans de Mobilitat Urbana Sostenibles són una eina bàsica per a les administracions locals a l'hora de planificar de manera integrada les diferents xarxes que conformen el sistema de transport del municipi, amb un horitzó temporal de 6 anys. D’acord amb el que preveu la llei 9/2003 de la Mobilitat, els seus continguts s’han d’adequar als criteris i orientacions establerts en el Pla Director de Mobilitat del seu àmbit.
Normativament, el Prat de Llobregat està inclòs dins les zones de protecció especial que marca el Decret 152/2007, de 10 de juliol, per a la protecció especial de l’ambient atmosfèric, indica que tots aquests municipis han de reduir els contaminants atmosfèrics, entre d’altres, mitjançant l’elaboració i aplicació de plans de mobilitat urbana.
El pla té com a objectiu el desenvolupament de la mobilitat sostenible i defineix els objectius sectorials que la ciutat ha d’aplicar i està aplicant per millorar la qualitat de vida de la ciutadania del Prat.
Específicament, les línies estratègiques sobre les que treballa són:
Garantir una ciutat inclusiva, amable i sostenible
Dissenyar una ciutat que aculli tots els modes de transport (vianants, bicicletes, transport públic, vehicle privat i transport de mercaderies) reduint les friccions entre ells i grantint els millors nivells de servei possibles.
Dimensionar els espais de mobilitat d'acord a les necessitats de les persones que es mouen a peu.
Considerar els eixos estratègics sorgits dels tractats internacionals sobre el canvi climàtic.
I els objectius específics:
Dotar de coherència a les xarxes bàsiques de mobilitat.
Aconseguir canvis modals en els principals fluxos amb potencial de transvasament.
Integrar la perspectiva de gènere i el vector salut en el nou model de mobilitat del municipi.
Continuar afavorint les condicions per a la mobilitat de la ciutadania a través de la pacificació i la creació d'àrees de centralitat de vianants i de l'accessibilitat.
Potenciar l'ús de la bicicleta augmentant la xarxa de carrils bici, itineraris clicables i consolidant la xarxa existent.
Seguir promovent un transport públic de qualitat i competitiu aconseguint més cobertura i intermodalitat
Completar una estratègia d’aparcament al municipi que possibiliti l’impuls dels modes de transport més sostenibles i racionalitzar l’ús del vehicle privat
Millorar la seguretat viària i les externalitats derivades del sistema de transport
Garantir una DUM àgil, ordenada i neta, integrant diferents mitjans de transport
Optimitzar la implementació i gestió del sistema de mobilitat mitjançant l’ús de les noves tecnologies
Compartir