Politica de privacitat
Informació sobre el tractament de dades de caràcter personal
La privadesa de les dades i la confidencialitat de la informació són aspectes importants que l’Ajuntament té en compte en gestionar aquesta plataforma.
Aquesta política de privacitat estableix la manera en què es tracten les dades de caràcter personal, obtingudes a través de la plataforma Participa311 El Prat, i podrà variar amb el temps, a causa dels possibles canvis legislatius, jurisprudencials o dels criteris seguits per l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades i/o l'autoritat competent en cada moment.
És per això que, l’Ajuntament es reserva el dret a modificar aquesta política per adaptar-la a les novetats legislatives o jurisprudencials vigents en cada moment.
1. Identificació del responsable del tractament
El responsable del tractament de les dades és:
AJUNTAMENT DEL PRAT DE LLOBREGAT
NIF: P0816800G
Plaça de la Vila,1,
08820 - El Prat de Llobregat
Telèfon: 933 790 050
Adreça electrònica: protecciodades@elprat.cat
2. Identificació del delegat de protecció de dades
És la persona encarregada de vetllar perquè l'Ajuntament compleixi correctament la normativa de protecció de dades.
Hi podeu contactar mitjançant escrit adreçat a:
Delegat/ada de protecció de dades (DPD) de l'Ajuntament del Prat de Llobregat
Per correu electrònic a: dpd@elprat.cat
3. Finalitats del tractament, origen i categoria de les dades, base legal del tractament i termini de conservació
Finalitat del tractament
DECIDIM El Prat de Llobregat és una plataforma digital que permet gestionar les dades i el contacte amb la ciutadania interessada en participar més activament en els actes, òrgans i processos de participació de la ciutat. Les dades personals es tractaran dins el fitxer “Processos Participatius” per a les finalitats següents:
Gestionar les dades personals del registre i la participació en els processos participatius organitzats per l'Ajuntament del Prat de Llobregat a través de la plataforma Participa311 El Prat.
Gestionar les dades de les consultes/sol·licituds que les usuàries i usuaris facin arribar a través dels formularis habilitats al web o qualsevol altre mitjà de contacte.
Gestionar les subscripcions de les usuàries i usuaris que es donin d’alta.
Fer comprovacions al padró del Prat de Llobregat per validar el dret a vot. Aquestes comprovacions es duen a terme mitjançant les dades següents: número de DNI i data de naixement. Aquestes dades no s’utilitzaran amb posterioritat.
Elaborar anàlisis estadístiques, mesuraments i estudis de mercat sobre els processos de participació, les persones usuàries i les seves necessitats, tendències, interessos i preferències.
Remetre comunicats informatius: en el moment en què se sol·licitin les dades personals, prèviament a la recollida o registre, es demanarà el consentiment explícit i informat per poder enviar informació sobre les activitats, continguts i processos relacionats amb aquesta plataforma. L'usuari/ària podrà revocar el consentiment en qualsevol moment, comunicant el desig de no rebre més comunicacions, tot seguint les instruccions que s'indiquen en el peu de cadascun dels enviaments que rebi.
Origen i categoria de les dades personals
Dades proporcionades per la persona usuària o per qui la representi legalment.
Dades identificatives proporcionades per la persona usuària: per registrar-se són necessàries les dades de nom d’usuari, adreça electrònica i contrasenya i per poder votar el DNI.
Dades de característiques personals:
- Data de naixement (només per poder votar);
- Imatges: atès que el dret a la pròpia imatge està reconegut en la Llei orgànica 1/1982, de protecció civil del dret a l’honor, a la intimitat personal i familiar i a la pròpia imatge, l’usuari/ària només podrà publicar imatges de càrrecs públics o terceres persones que de manera accessòria participin d’un esdeveniment públic. Per a d’altres supòsits haurà de disposar de l’autorització corresponent per fer la publicació.
Categories especials de dades: les opinions polítiques són considerades categories especials de dades. L’Ajuntament precisa del consentiment explícit i informat per poder publicar-les.
Base legal del tractament
Tractament lícit basat en el consentiment informat i explícit de les persones interessades o de qui les representa legalment, que es considera atorgat marcant la corresponent casella habilitada a l’efecte. De tal manera que no es podrà remetre el formulari sense haver marcat la casella de verificació
Termini de conservació
Les dades personals proporcionades es conservaran mentre la persona afectada no sol·liciti la supressió i durant el temps necessari per poder complir les finalitats per a les quals s’han obtingut, en exercici de les competències i funcions de l’Ajuntament, i per determinar les possibles responsabilitats d’aquestes finalitats, i sempre complint almenys amb el temps mínim de conservació de la informació i amb la normativa d’arxius i documentació en matèria de tria i eliminació de documents en paper o electrònic.
4. Destinataris de comunicacions de les dades personals
Les vostres dades personals no se cediran a tercers, excepte per obligació legal a jutges i tribunals, que ho sol·licitin per via judicial o en el marc d’una investigació policial.
El nom d’usuari és públic, per tant serà visible a la plataforma. Cal tenir en compte que les imatges i les comunicacions realitzades a la plataforma (comentaris, propostes, etc.) seran també d'accés públic. No obstant això, mai es faran públiques les dades relacionades amb la presa de decisions (p. ex. que donis suport a una proposta o que validis un pressupost), ni l’adreça de correu electrònic.
L’Ajuntament no té previstes, actualment, transferències a tercers països.
5.Mesures tècniques i organitzatives de seguretat
L’Ajuntament està obligat a vetllar pel compliment dels requisits previstos en la legislació , especialment per l’Esquema Nacional de Seguretat, per a la qual cosa implantarà mesures tècniques i organitzatives apropiades per garantir un nivell de seguretat adequat al risc del tractament. És per això que haurà de tenir en compte l’estat de la tècnica, els costos d’aplicació i la naturalesa, l’abast, el context i les finalitats del tractament , així com els riscos de probabilitat i gravetat variables per als drets i llibertats de les persones físiques, que evitin la destrucció, pèrdua o alteració accidental o il·lícita de dades personals transmeses, conservades o tractades d’una altra forma, o la comunicació o accés no autoritzats a aquestes dades.
6. Drets de les persones titulars de les dades
Qualsevol persona té dret a obtenir informació sobre si s’estan tractant dades personals que la concerneixen, o no.
A continuació, us indiquem els vostres drets:
• Les persones interessades tenen dret a accedir a les seves dades personals, així com a sol·licitar la rectificació de les dades inexactes o, si escau, sol·licitar-ne la supressió (i dret a l’oblit) quan, entre altres motius, les dades ja no siguin necessàries per a les finalitats per a les quals es van ser recollir.
• En determinades circumstàncies, previstes en l’art. 18 del Reglament General de Protecció de Dades, els interessats/ades podran sol·licitar-ne la limitació del tractament. En aquest cas únicament es conservaran per a l'exercici o la defensa de reclamacions.
• En determinades circumstàncies i per motius relacionats amb la seva situació particular, els interessats/ades podran oposar-se al tractament de les seves dades. L’entitat deixarà de tractar-les, excepte per motius legítims imperiosos, o l'exercici o la defensa de possibles reclamacions.
• La persona interessada té dret a la portabilitat de les dades, és a dir a rebre les dades facilitades a l’Ajuntament en un format estructurat, d'ús comú i lectura mecànica, i a transmetre-les a una altre responsable de tractament quan tècnicament sigui possible.
En relació amb els comentaris, continguts i aportacions publicats pels propis usuaris/àries s’ha de tenir en compte que en alguns supòsits, donat el caràcter públic de la iniciativa, no es podrà fer efectiu el dret a l’oblit i/o a la supressió de certes dades.
No obstant, es durà a terme l’anonimització de les dades sempre que aquest procés no dificulti el seguiment de la corresponent iniciativa ciutadana.
Aquests drets es poden exercir, en tot moment, personalment a l’Oficina d’Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), pl. de la Vila, 1, 08820 El Prat de Llobregat o telemàticament a través de les sol·licituds dels tràmits de la seu electrònica de l’Ajuntament, seguint les indicacions de l’enllaç següent: Sol·licitud exercici dels drets de protecció de dades
Podeu trobar més informació relativa a la protecció de dades a https://seu.elprat.cat/ProteccioDeDades
Es pot presentar una reclamació davant l'autoritat de control competent, especialment quan es considera que no s'ha obtingut satisfacció en l'exercici dels drets, com per exemple mitjançant escrit adreçat a: Autoritat Catalana de Protecció de Dades (APDCAT www.apdcat.gencat.cat), c. Rosselló, 214, esc. A, 1r, 1a, 08008 - Barcelona.
Compartir